Laatste werkdag! - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Annemieke en Maartje Bosch - WaarBenJij.nu Laatste werkdag! - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Annemieke en Maartje Bosch - WaarBenJij.nu

Laatste werkdag!

Blijf op de hoogte en volg Annemieke en Maartje

10 Mei 2018 | Kameroen, Douala

Vandaag was onze laatste werkdag alweer! Toen we aankwamen dacht Clarisse dat Maartje er vandaag niet bij was en raakte daardoor bijna in paniek, hahaha. Gelukkig was Maartje wel mee! We werden door haar het crew kantoortje ingeduwd want ze had wat voor ons. Ze jaagde alle andere day crew weg en gaf ons allebei een Afrikaanse jurk! We hebben deze meteen over onze scrubs heen gepast en alle day crew vond het ons fantastisch staan, hahaha! Wijzelf zijn minder gecharmeerd van de Afrikaanse mode, maar laten dat natuurlijk absoluut niet merken, hahaha.

We begonnen zoals gewoonlijk weer met de morning devotion. Daarna ging Max een heel uitgebreid verhaal afsteken voor Wolfgang en de Dental twins omdat we zaterdag gaan vertrekken en morgen vrij zijn in verband met ship holiday. Heel erg leuk om te horen dat ze ons ontzettend gewaardeerd hebben. We kregen ook alle drie een certificaat als dank voor onze inspanningen.

Vanochtend hadden we behoorlijk ingewikkelde kiezen om te verwijderen, maar het is allemaal weer gelukt. Vanmiddag ging het allemaal een stuk eenvoudiger. We hebben nog veel lol en leuke gesprekken gehad. We kunnen maar niet blijven benadrukken hoe bijzonder het is dat we in zo’n korte tijd zo’n hecht team zijn geworden!

De Dental clinic is alleen volgende week nog open, en de day crew wordt daarna dus ontslagen omdat er dan geen werk meer voor hen is. Dit is wel heel lastig om te zien. Ze moeten allemaal weer op zoek naar een nieuwe baan, en dat is hier nog niet zo makkelijk helaas! Emmanuel vertelde ons dat hij bij zijn broer in huis woont en dat het erg lastig is om een baan te vinden. Als iemand een baan in een goede functie heeft, krijgen ze een attitude en kijken ze niet meer om naar anderen. Heel triest. De afgelopen 2 weken hebben we echt wel een band gekregen met alle day crew, en het is lastig om ze achter te laten en niet te weten waar ze terecht zullen komen. Van Clarisse weten we dat ze vanaf september een baan als docent heeft, dus dat is wel heel fijn!

Aan het eind van de werkdag deden we rustig aan, want om 15:30 uur begon er een fire drill bij het schip, en zouden we toch nog niet aan boord mogen.

Aankomende zaterdag trouwt Solange, ook een day crew. Het is hier de gewoonte dat het bruidspaar een stof uitzoekt en dat alle gasten iets van deze stof laten maken en dragen. De tailor kwam nog langs om de jurken te brengen van Roses, Janine en Jacqui en een aantal van de day crew. Omdat wij zaterdagavond alweer terug vliegen kunnen we helaas niet mee naar de bruiloft.

Vlak voor we weer in de jeeps stapten kregen we nog een kaart met de foto van de 9000e patient erop en aan de binnenkant allemaal berichtjes van de crew en day crew. Super lief!

Vanavond hebben we lekker lasagne gegeten. Dat was fijn want het eten was de afgelopen dagen niet echt lekker, hahaha.
Om 19:30 hebben we weer een meeting en daarna ijs en gezellige socialisen in het Starbucks café.

Morgen vertrekken we al om 6:45 uur voor onze excursie naar de chimpansees! We hebben om 17:30 uur afgesproken om met de Dental crew uit eten te gaan. Hopelijk zijn we op tijd weer terug, maar het wordt mogelijk een beetje stressen. We hebben onze day crew vandaag ook uitgenodigd om mee uit eten te gaan, dus we zien hier erg naar uit!

Misschien dat we geen tijd hebben om morgen een berichtje op de site te plaatsen, maar dan komt er zaterdag een uitgebreid verslag, hahaha.

• 10 Mei 2018 - 19:30

Papa En Mama:

Lieve beiden.
    Wat bijzonder is het voor jullie om alweer afscheid te moeten nemen maar wat we uit de verhalen lazen en hoorden hebben jullie een fijne tijd gehad samen waar jullie beiden tot zegen van velen mochten zijn. Hoe bijzonder is dat ....
    Morgen een gezellige dag gewenst met als afsluiting een gezellig afscheidsetentje. Heel veel plezier.
    Liefs papa en mama

• 10 Mei 2018 - 20:20

Elien (ja He He Daar Is Ze Dan Eindelijk):

Dag hallo mooie dames

• 10 Mei 2018 - 20:32

Elien Nog Een Keer:

Oow noo mijn tekst is verdwenen.. komtie nog een keer;

Wat vind jullie ontzettende toppers en wat geniet ik van jullie verslagen. Heerlijk fijn geschreven met jullie lolletjes (hahaha). Jullie solliciteren bij deze met recht om een boek te gaan schrijven.
    Ik snap de crew wel dat zij jullie twindenboschjes gaan missen. Maar wat moet dat voor jullie ook lastig zijn om deze lieve hardwerkende mensen achter te moeten laten. Helemaal als je weet dat grotendeels over een week werkloos zou zijn.
    Maar wat hebben jullie mooi en dankbaar werk daar mogen doen. Gods werk is daar zichtbaar♡heel bijzonder.
    Heel veel plezier (en succes met afscheid nemen:() komende dagen nog. Ennumm knuffel voor mij morgen ook even zo'n sjimpanzee wil je?? Hahaha

Dikke lebber van deze ouwe trouwe vriend.
    En Gods inmisbare zegen en bescherming voor jullie terugreis

• 10 Mei 2018 - 21:12

Wil:

Lieve Miek en Maartje,
    Wat een mooi verhaal weer, wat kunnen jullie trots zijn dat er zoveel mensen door jullie behandeld zijn. Alles met liefde en gelukkig ook met plezier gedaan. Geweldig dat jullie er weer een mooie jurk bij hebben, we zijn benieuwd. Jammer dat jullie de bruiloft moeten missen. Het afscheid van al jullie lieve collega’s lijkt me heel moeilijk, maar zoals Maartje altijd zegt “het komt goed”
    Heel veel plezier morgen, liefs vanuit Alphen aan den Rijn.

• 10 Mei 2018 - 22:46

Winfried&Elsa:

Lieve allebei, wat vliegt de tijd toch! Geniet van jullie laatste dag! Sterkte bij het afscheid en daarna goede reis! Lieve groet van Win&Els

• 11 Mei 2018 - 06:29

Elly Balster:

Lieve Annemiek en Maartje,

wat een geweldig werk hebben jullie gedaan en wat gaat de tijd vlug, dank voor jullie mooie berichtjes en geniet volop van jullie laatste dag!! Kusssss voor jullie , liefs Elly