Relaxte zondag - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Annemieke en Maartje Bosch - WaarBenJij.nu Relaxte zondag - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Annemieke en Maartje Bosch - WaarBenJij.nu

Relaxte zondag

Door: Miek en Maart

Blijf op de hoogte en volg Annemieke en Maartje

29 April 2018 | Kameroen, Douala

Vandaag hebben we een heerlijke relaxte dag gehad.
We hadden de wekker om 7.10 uur gezet, maar waren al heeeeeel lang wakker! Onze eerste nacht aan boord was niet best, we moeten nog een beetje wennen aan ons bedje, het schip dat een constant brommend geluid maakt en onze roommates die night shifts draaien dus in en uit lopen. Ook is het erg koud in de cabin.
We delen onze cabin dus met 4 andere meiden die allemaal verpleegster zijn.

Douchen moet in 1 minuut (kraan aan, kraan uit, soppen en schrobben, en kraan aan om af te spoelen) langer kan niet ivm het water wat beschikbaar is aan boord. Maar we klagen niet het is een heerlijke douche.

Het ontbijt in het weekend is van 7.30-9.00 uur. We hebben hier heerlijk ontbeten met een aantal tandartsen die we gisteren hebben ontmoet op het vliegveld. Het regende erg hard buiten, dus ons plan om naar een hotel te gaan waar de Mercy Ships crew kan relaxen leek ons niet heel handig.

We hoorden dat er in het ziekenhuis een kerkdienst is met de patiënten, dus wij gingen erheen .
Het heeft een grote indruk op ons gemaakt. Er was een klein jongetje maar ook meerdere volwassenen met enorme tumoren en patiënten die al geopereerd zijn. Het is toch anders als je een foto hiervan ziet, of als je er letterlijk naast zit.
Naast ons zaten 3 vrouwen die geopereerd waren en naast Annemieke zat een moeder met een baby die geopereerd was aan haar hazenlipje. De lip was goed genezen (operatie was al een tijdje geleden) maar het meisje was ontzettend slap.

De muziek was echt Afrikaans en er werd volop gedanst! Heel bijzonder om mee te maken.

Na de dienst gingen we samen even lunchen en hebben we een powernap gedaan van 1,5 uur aangezien we morgen vol aan de bak moeten.

Na onze powernap scheen de zon, dus wij op naar het zwembad op het schip. Er is helemaal boven op Deck 8 een klein zwembadje waar je heerlijk kunt relaxen. Heerlijk was dit. Lekker met een boekje in de zon.

Na het eten hebben we even met onze ouders en John kunnen bellen via what’s app.

Door de dag heen hebben we ook nog een heleboel andere mensen ontmoet waaronder een aantal Nederlanders. Een vrouw sprak ons vanochtend aan, omdat wij voldeden aan de beschrijving van de 2 nieuwe lange Nederlandse meiden.

Na het avondeten zijn we naar de kerkdienst voor de crew geweest. Hier begonnen ze met gebed voor 3 baby’s die nog moeten worden geopereerd aan hun schisis (hazelipje, gespleten gehemelte) Alle 3 de baby’s zijn te zwak of ziek om nu geopereerd te kunnen worden en het schip vertrekt begin Juni al naar Gran Canaria voor onderhoud, dus de tijd begint te dringen. Wij dachten direct aan het babymeisje dat vanochtend tijdens de kerkdienst naast ons zat met haar moeder... Voor wie wil vragen we hier dus gebed voor.

We gaan zo nog even naar de Dutchie avond hier aan boord en hopen jullie morgen verslag te doen van ons eerste werkdag!

Liefs van ons!

• 29 April 2018 - 21:37

Papa En Mama:

Lieve schatten,
    Veel succes morgen!
    Groetjes vanaf de zalkerveerweg

• 29 April 2018 - 21:57

Wil:

Lieve mooie lange meisjes, bedankt voor het leuke verslag van vandaag.
    Ook van mij heel veel sterkte morgen, super stoer dat jullie dit doen.
    Liefs Wil

• 30 April 2018 - 07:55

Carmi:

Hallo lieverds, wat leuk om zo een beetje met jullie mee te mogen beleven. Erg bijzonder klinkt het allemaal. Ik wens jullie heel veel succes vandaag!
    Zet hem op, dikke knuffel, Carmi

• 30 April 2018 - 14:01

Win&Els:

Het leven is inderdaad soms hard en onbegrijpelijk ...verdrietig! Fijn dat jullie een klein beetje kunnen helpen! Liefs!

• 30 April 2018 - 14:03

Win&Els:

Als je 1 persoon helpt, help je de wereld!!