9000e patient! - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Annemieke en Maartje Bosch - WaarBenJij.nu 9000e patient! - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Annemieke en Maartje Bosch - WaarBenJij.nu

9000e patient!

Blijf op de hoogte en volg Annemieke en Maartje

09 Mei 2018 | Kameroen, Douala

Yes! Vanochtend toen we wakker werden voelde Maartje zich goed genoeg om mee te gaan naar het werk! Het ontbijt was nog wat lastig en ze was nog ietwat slap, maar het was goed genoeg om te gaan werken. Iedereen blij! Maartje kreeg van alle day crew een dikke knuffel!

Vandaag heeft de Dental clinic de 9000e patient behandeld, dus kwam Saul, de fotograaf hier weer een officiële foto van maken. Heel erg leuk! Ze hadden geschat dat ze in Kameroen 6000 patiënten zouden kunnen behandelen, dus dat aantal is ruim gehaald! Ook super leuk om te merken hoe we ondertussen echt een hecht team vormen! Ongelofelijk hoe snel dat is ontstaan. Er wordt veel gelachen en grapjes gemaakt en de samenwerking gaat ook goed!

Vanmiddag was er hier op het schip een receptie voor ongeveer 300 hoogwaardigheidsbekleders uit Kameroen. De minister van volksgezondheid was er ook! Toen we om 15:10 uur alweer terug bij het schip kwamen moesten we dan ook even wachten voordat we het terrein op konden omdat een deel van deze mensen net vertrok. Daarna mochten we het terrein op en hebben we van een aantal van deze mensen nog een glimp op kunnen vangen.

We hebben een document gekregen waarbij we weer allemaal handtekeningen van allerlei mensen aan boord moeten verzamelen voordat we zaterdag kunnen vertrekken, dus we zijn nog even langs geweest bij de purser, hr department en de crew bank.

Maartje voelt zich ondertussen weer een stuk fitter, dus dat is echt heel fijn!

Vanavond hebben we verder geen plannen. We zouden eerst uit eten gaan met het Dental team, maat George heeft hoofdpijn en de eetlust van Maartje is nog niet helemaal terug dus we hebben dit verplaatst naar vrijdag.

Het wordt dus een chill avondje weer. Morgen helaas alweer onze laatste werkdag! Wat gaat de tijd toch snel! Vrijdag is er ship holiday. 1 keer in de 6 weken is er een vrije vrijdag, omdat ze geen vakanties hebben. Wij gaan dan op excursie naar chimpansees.

• 09 Mei 2018 - 19:37

Pieneke:

Top en tof werk doen jullie! En fijn afgewisseld met kennismaken met natuur en cultuur. Fantastisch. Geniet van de laatste dagen en vast voorspoedige reis gewenst.
    Lieve groet van Henri, Lize, Veerle en Pieneke

• 09 Mei 2018 - 20:34

Wil:

Lieve Miek en Maartje,
    Het zit er bijna op, wat een fantastisch werk hebben verricht.
    Echt fijn dat Maartje weer op de been is, dan kunnen jullie het samen afsluiten.
    Wat saai zal het hier in Nederland weer zijn voor jullie.
    Nog 2 dagen de sfeer opzuigen, en dan komt de reis in zicht.
    Succes morgen!

• 10 Mei 2018 - 13:17

Winfried&Elsa:

Dag lieve schatten, geniet van jullie laatste dagen op het schip! Mooi om allemaal mee te maken samen! Die ervaringen draag je je hele leven met je mee! Dierbaar! Dikke kus van Win&Els