Ziek, zwak, misselijk! - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Annemieke en Maartje Bosch - WaarBenJij.nu Ziek, zwak, misselijk! - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Annemieke en Maartje Bosch - WaarBenJij.nu

Ziek, zwak, misselijk!

Blijf op de hoogte en volg Annemieke en Maartje

07 Mei 2018 | Kameroen, Douala

Lieve volgers.

Na een gezellig Dutchie avond zijn we redelijk vroeg naar bed gegaan. Maartje was alweer heel moe en viel meteen als een blok in slaap. Dat duurde niet lang. Rond 1:30 begon de ellende. Spugen, diarrhee, non stop ellende. In bed, uit bed, rondlopen op het schip, niks hielp. Maartje is zelfs nog even bij de crew nurse geweest, maar die zei dat ze niks kon doen en we gewoon moeten afwachten. Om 6 uur stopte het gelukkig, met dank aan de medicijntas van mama vol met loperamide en ORS tegen het uitdrogen. Dat heb ik weer dacht Maart. Foei, wat kun je je dan toch beroerd voelen.

Zoals jullie begrijpen is Maartje dus vandaag maar een dagje in bed gebleven. Tabbie kwam tijdens haar dienst steeds kijken of ze iets voor Maartje kon betekenen en bleef kippensoep, thee met honing en ginger ale (een soort 7up) aanslepen.

Annemieke is vandaag dus alleen naar de Dental clinic geweest. Vreselijk! Veel van de day crew vroegen waar Maartje was en vonden het allemaal heel zielig dat ze ziek was en niet kon komen. Zo lief om te zien hoe betrokken ze zijn!

Vanochtend was de screening voor de hele week, waardoor er 2 van onze day crew pas later aankwamen. Onze lieve Clarisse moest met haar dochtertje op pad voor een vaccinatie dus die kwam ook pas later. Je snapt het: chaos. We waren met 4 tandartsen en 2 assistentes. Maartje is gewoon onmisbaar! George en Imke zijn samen gaan werken, waardoor iedereen toch geassisteerd werd. Rond 10 uur waren de andere day crew boys er ook weer, waardoor het allemaal weer goed liep.

Clarisse moest door het ontbreken van Maartje hard aan de bak, waarop ze in de lunchpauze met haar hoofd op de tafel even een dutje deed, hahaha.

In de middag kreeg Annemieke het op haar heupen. Doordat we niet op het schip werken kon ze Maartje natuurlijk geen berichtje sturen om te vragen hoe het met haar ging. Maartje had nog geprobeerd postduiven te regelen maar dat lukte ook niet helaas.
Toen de laatste patient de deur uit was heeft Annemieke iedereen opgejaagd om zo snel mogelijk weer op het schip te zijn.

Hier eenmaal weer aangekomen bleek Maartje net lekker gedoucht te hebben en rustig op bed te zitten. Fiew, dat scheelt weer! Samen lekker geteut in de cabin en om 17 uur in de dining room samen wat gegeten. Maartje kreeg toen ook wat lieve berichtjes van de day crew.

We zitten nu, as we speak, samen in 1 bed, allebei aan 1 kant met benen onder de dekens omdat de airco hier zo koud is, Hahaha. Heel gezellig.

We gaan zo om 19 uur nog een film kijken in de International lounge over mercy ships dat is opgenomen door een Maleisische filmploeg die een serie maakt over bijzondere ziekenhuizen. We zijn benieuwd! Als het is, is het ondertiteld, want ons Maleisisch is niet zo best, hahaha.

Maartje moet morgen sowieso verplicht nog op het schip blijven, maar dat is wel verstandig, want ze is behoorlijk slap. We hopen en bidden dat ze zich snel weer helemaal topfit zal voelen en dat we woensdag en donderdag nog gezellig samen kunnen werken.

Liefs van ons!

• 07 Mei 2018 - 18:33

Papa En Mama:

Lieve allebei,
    Wat ellendig als je je zo ziek voelt. Gelukkig gaat het weer wat beter.
    Wel lastig Miek dat Maartje er even niet is. Jullie zijn zo'n mooi team....maar je bent een kanjer!
    We zullen bidden voor herstel.
    Liefs papa en mama

• 07 Mei 2018 - 21:01

Wil:

Lieve Miek en Maartje
    Wat ontzettend jammer dat Maartje ziek is, waardeloos voor jullie allebei!
    Dat betekent wel dat jullie allebei goed moeten uitrusten, al valt dat zeker niet mee!
    Clarisse kan vast nog wel een “tandje” harder hihihi
    Morgen dus op zoek naar vitamientjes!
    Zet hem op Miek!
    En Maartje goed naar je lijfje luisteren.
    Liefs Wil en Joost

• 07 Mei 2018 - 21:03

Sjors:

Een hele dikke beterschapsknuffel, en een extra harde purrr

Sjors

• 07 Mei 2018 - 22:12

Harriet:

Wat een pech meiden! Fijn dat t al weer een stuk beter gaat nu!

• 08 Mei 2018 - 12:08

Winfried&Elsa:

Och herem, lieve allebei, wat een pech! Maartje was al een tijd zo moe, dus dit zat er achter!
    Nou Maart, rust maar goed uit! En Miek, nu all alone aan het boren..... gelukkig is er nog ander hulp voor je! Maar is natuurlijk niet zo gezellig!
    Beterschap Maart! Onze Naud zou zeggen "kan gebeuren" . Je begrijpt dat dat we dat hier nu -tig keer op een dag zeggen bij van alles en nog wat, vooral bij rampspoed.....
    Liefs Win&Els

• 08 Mei 2018 - 16:10

Anneke:

Hey meiden, wat een avonturen joh! Balen Maartje dat je uitgerekend nu ziek moet worden☹️. Ik moest wel lachen dat de crew nu ook de hyper Miek heeft meegemaakt!

• 08 Mei 2018 - 16:13

Elly Balster:

Lieve Annemiek en Maartje

Wat ellendig nu, maar fijn dat Maartje zich toch al wat beter voelt, beterschap Maartje!! Liefs voor jullie met een knuffel Elly

• 08 Mei 2018 - 17:32

Ingrid:

Beterschap Maartje!
    Ik blij te lezen dat je al weer watlekkerder in je velletje zit! Zo naar als je ziek bent! Hopelijk kan je de laastste dagen weer mee met je zus.

Groetjes Ingrid