Weekend!!!!! - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Annemieke en Maartje Bosch - WaarBenJij.nu Weekend!!!!! - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Annemieke en Maartje Bosch - WaarBenJij.nu

Weekend!!!!!

Blijf op de hoogte en volg Annemieke en Maartje

06 Mei 2018 | Kameroen, Douala

Haa lieve volgers,

Gisteren avond zijn we lekker vroeg naar bed gegaan. Vooral Maartje was erg moe. Om kwart voor 9 was Maartje dan ook knock out.

Vanochtend ging de wekker alweer vroeg. Om half 6 is Annemieke opgestaan om te gaan hardlopen. Maartje daarintegen draaide zich nog een paar keer om hihi. Kwart voor 7 gingen we ontbijten, ons ontbijt hadden we gisteren al meegenomen want in het weekend begint het ontbijt hier om 7.30.

Om 7.15 verzamelden we buiten voor onze tour. We zijn naar de Mangroves en een paar vissersdorpjes geweest. We waren in totaal met 19 personen. De jeep reed 2 x heen en weer naar de plek waar de boot lag. Het was een oude vissersboot waar we net allemaal in pasten.
Bij het instappen hing de boot iets wat naar rechts. Gelukkig moest onze iets wat stevige tourdame nog instappen, wat het bootje weer stabiliseerde hihi.

Eerst voeren we door de mangroves. Het was erg warm dus de wind was erg lekker als we hard aan het varen waren. Aangekomen bij het eerste dorpje kwamen de kinderen al naar ons toegerend. De een met kleertjes aan, de ander zonder kleertjes aan. Het waren Nigeriaanse vluchtelingen die in de jaren 50 daar hun bestaan hebben opgebouwd.
We voelden ons niet helemaal op ons gemak, het was net aapjes kijken. Zo vreselijk armoedig en wij als toeristen liepen hier doorheen. Aan het eind kregen de kinderen allemaal lolly's en koekjes. Wij de gezusters van den Bosch vonden dit niet het beste idee.

Eenmaal een stukje verder gevaren kwamen we bij het tweede vissersdorpje aan. Dit was een stuk minder opdringerig. De kinderen vonden het geweldig en waren aan Annemieke haar arm aan het ruiken. Haar arm rook heerlijk. De kinderen lieten ons wederom niet meer los.

Toen we weer aan wal kwamen stonden er veel mensen op ons te wachten inclusief 2 militairen. Meteen werd ons verteld dat we ons Mercy Ships pasje gewoon moesten laten zien, en geen paniek.
Dit ging allemaal heel goed, alleen was het halve dorp uitgelopen, waardoor we liever niet een groepje achterlieten op de kade. Daarom besloten we om met alle 20 personen in 1 busjes te gaan. Bij elkaar op schoot, op de vloer, overal zaten mensen. We zetten de ramen zo ver mogelijk open zodat iedereen ook nog kon ademhalen.

Om kwart voor 12 waren we terug aan boord. Hier hebben we lekker geluncht, Maart met Bob gebeld en Miek met de kids.
Daarna lekker aan het zwembad gelegen en een beetje getanned.
Om half 4 kregen we een appje van de Dutchies groepsapp, wie zin had om mee te gaan een ijsje eten. Goed plan dachten wij. Dus om 4 uur in de Jeep met nog een aantal nederlanders.
Wat een ongelofelijke chique tent kwamen we zeg! Grote auto's voor de deur en veel diva's. Hier lekker een ijsje gegeten en gekletst met de Dutchies.

Nu net wasjes aan het draaien en tussendoor lekker pasta met kip gegeten. Vanavond is er een kleine kerkdienst en nog een Dutchie avond. Verder vroeg naar bed want morgen breekt onze nieuwe en laatste werkweek aan.

Bedankt voor de lieve berichtjes en appjes! Dit vinden we erg leuk om te lezen.

Liefs Miek en Maart

• 06 Mei 2018 - 20:02

Papa En Mama:

Lieve allebei,
    Wat een avontuur weer. Met de bosschies never a dull moment .....
    Jullie maken wel veel verschillende situaties mee. Ik snap dat jullie je niet prettig voelen bij de nigeriaanse vluchtelingen ....... Wat een ellende toch en wat is er toch veel ongelijkheid in de wereld......
    Voor vanavond nog een fijne tijd en gezellige avond.
    Liefs Papa en mama

• 06 Mei 2018 - 20:31

Winfried En Elsa:

nou skatties, ik vind die uitjes van jullie niet zo relaxed klinken.....wel voorzichtig hoor! Het is ook maar weinig wat je kunt doen, maar onthoudt, als je 1 mens geholpen hebt, dan is de reis al de moeite waard!
    Dubbel en dwars!

lieve groet
    Win&Els

• 06 Mei 2018 - 22:03

Joost:

Lieve Maartje en Miek,

Wat fijn dat jullie zijn wezen varen, dat hebben wij ook gedaan met Bob ;-) we kwamen ook een heleboel mensen tegen en ook kleine dorpjes maar daar waren geen arme nigeriaantjes te vinden

• 06 Mei 2018 - 22:07

Joost:

Smiley werken niet...

Dan bij deze de rest van mijn verhaal :-O

... arme nigeriaantjes te vinden ;’-D wel veel yuppen en levensgenieters. Zo te horen was het niet jullie beste vaartocht ever, maar het is wel heel tof om iets van het land te zien! En... na zo’n dag maakt een overheerlijk ijsje toch alles goed :-D

Veel succes de komende week, jullie kunnen het, stay black sistas ;-) tot snel!

• 06 Mei 2018 - 22:39

Wil:

Hallo lieve stoere meisjes,
    Bedankt weer voor jullie mooie verhaal, dat is altijd even genieten, ik vind het echt fijn dat we een beetje op de hoogte blijven, dan kunnen we er straks, als jullie weer terug zijn over meepraten.
    Vanmiddag idd met Bob gevaren en hij is ook trots op jullie!
    Het wordt vast weer een pittige week, maar we denken veel aan de Boschies.
    Dikke knuffel en sterkte morgen.

• 07 Mei 2018 - 07:15

Bert En Ria:

Lieve Miek en Maart,
    Wat een geweldige tijd maken jullie hier mee en wat waardevol om dat als zusjes te mogen beleven.
    We moeten steeds smakelijk lachen om jullie verhalen, maar ook triest en spannend zoals het verslag van hierboven. Gelukkig namen jullie geen risico door met een groepje achter te blijven.
    Nog een hele fijne week daar met de zegen, nabijheid en wijsdom van God onze hemese Vader
    Lieve groet, Bert en Ria

• 07 Mei 2018 - 08:38

Elly :

Hallo Annemiek en Maartje

Jullie maken echt van alles mee wat leuk om te lezen, bedankt voor jullie geweldige verhalen.

liefs van mij Elly

• 07 Mei 2018 - 09:21

Ingrid:

Best spannend wat jullie meemaken!! Ik ben in Venezuela geweest naar de mangrove. Mooi hoe die boomwortels zo boven het water groeien.
    Jullie zullen nog vaak terugdenken aan de mensen die jullie zien tijdens deze reis.. ik vind het best moeilijk om te zeggen wat ik voel als ik jullie berichtjes lees. maar de woorden die jullie eerder schreven:het maakt wel uit waar je wiegje heeft gestaan komen hier ook bij me op.. zo veel ongelijkheidop de wereld en hoe goed wij het in Nederland hebben.. dat zou je toch voor iedereen willen...
    lieve “meiden” een goede laatste werkweek. Liefs Ingrid x